Na 18. izdanje Međunarodnog festivala komedije “Mostarska liska” ukupno je pristiglo 38 prijava.
Narodno pozorište Mostar
Mostarska liska
Na 19. izdanje Međunarodnog festivala komedije “Mostarska liska”, pristiglo je ukupno 36 prijava iz BiH, Srbije, i Hrvatske.
Na 17. izdanje Međunarodnog festivala komedije “Mostarska liska” ukupno je pristiglo 49 prijava.
- „Ljubavna lista“- reditelj Branko Ilić, Teatar mladih Podgorica, Podgorica, Crna Gora
- “Frenki i Džoni“- reditelj Tea Puharić, Beo art 2015 d.o.o. , Beograd, Srbija
- „Crna kutija“ – reditelj Andrej Nosov, Beo art 2015 d.o.o., Beograd, Srbija
- „Realisti“ – reditelj Tijana Zinajić, Slovensko narodno gledališče Nova Gorica, Nova Gorica, Slovenija
- „Ja, Bosanac“ – režija Indira Kučuk- Sorguč, Udruženje Filter „Filter teatar“, Sarajevo, BiH
- „Šumadija“ – režija Maja Pelević, Šabačko pozorište, Šabac, Srbija
- „Histerija“ – režija Ivan Vuković, Beo art d.o.o., Beograd, Srbija
- „Greta, stranica 89“ – režija Boris Liješević, Beo art d.o.o., Beograd, Srbija
- „Ženidba i udadba“ – režija Jana Maričić, Knjaževsko-srpski teatar, Kragujevac, Srbija
- „Buba u uhu“ – režija Jasmin Novljaković, Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku, Osijek. Hrvatska
- „Pod hitno na hitnu“ – režija Ljubomir Kerekeš, Umjetnička organizacija „Kerekesh teatar“,
- „Putovanje“ – režija Midhat Kušljugić, JU Narodno pozorište Tuzla, Tuzla, BiH
- „Chovek, zver i doblest“ – režija Egon Savin, NU Teatar Komedije Skopje, RS Makedonija
- „ISTINA“ – režija Željko Stjepanović, Gradsko pozorište Jazavac, Banjaluka, BiH
- „FISTIK ili san o suncu, mjesecu i još nekim sitnicama“ – režija Admir Glamočak, JU Narodno pozorište Sarajevo, Sarajevo, BiH
- „CRNA KUTIJA“ – režija Andrej Nosov, Beogradsko dramsko pozoriste, Beograd,
- „Doma je najbolje“ – režija Rene Medvešek, Satiričko kazalište Kerempuh, Zagreb, Hrvatska
- „Boksačko srce“ – režija Marko Torjanac, Teatar Rugantino, Zagreb, Hrvatska
- „Povratak otkačenih“ – režija Monika Romić, MoniCart trupa /Beograd – MoniCart agencija/Novi Sad, Novi Sad /Beograd, Srbija
- „Škola za žene“ – režija Đurđa Tešić, Narodno pozorište Republike Srpske, Banja Luka, BiH
- „Sjećaš li se Doli Bel“ – reditelj Kokan Mladenović, JU Kamerni teatar 55, Sarajevo, BiH
- „I živjele su sretno ...?“ – režija Frana Marija Vranković, Gradsko kazalište – Scena „Gorica“, Velika Gorica, Hrvatska
- „Gospodska krv“ – režija Slobodan Marunović, JU Nikšićko pozorište, Nikšić, Crna Gora
- “Zov divljine“ – režija Lea Anastazija Fleger, Gradsko kazalište – Scena „Gorica“, Velika Gorica, Hrvatska
- „(Dis)funkcija glave – režija Ivan Leo Lemo, Gradsko kazalište – Scena „Gorica“, Velika Gorica, Hrvatska
- „Vlast i njena opozicija“ – režija Egon Savin, Narodno pozorište Niš, Niš, Srbija
- “ Šta ćemo sad?“ – režija Erol Kadić, Yugoart – Beograd, Beograd, Srbija
- „Komični mjuzikl 'Kiss'“- režija Višnja Obradović, Udruženje građana „Otvoreni krug Novi Sad“, Novi Sad, Srbija
- „Dijete našeg vremena“ – režija Helena Petković, Playdrama, Split, Hrvatska
- „Čekajući Godoa“ – režija Vladimir Popadić, Kruševačko pozorište, Kruševac, Srbija
- „Tartif“ – režija Igor Vuk Torbica, Srpsko narodno pozorište - koprodukcija Srpskog narodnog pozorišta i Narodnog pozorišta Sombor, Novi Sad, Srbija
- „ Ljubav“ – režija Zlatan Vidović, Gradsko pozorište Gradiška, Gradiška, BiH
- „GospOUdinNOUbadi'' – režija Saša Anočić, Teatar EXIT, Zagreb, Hrvatska
- „S.O.S. ili sve o sofi“ – režija Jernej Kobal, Gradsko kazalište "ZORIN DOM" Karlovac, Karlovac, Hrvatska
- “Violina, daire i pegla“ – režija Stevan Bodroža, Prvo prigradsko pozorište – Puls teatar Lazarevac koprodukcija sa Kulturni centar Pančeva i Pozorište „Slavija“, Beograd
- „Čorba od kanarinca“ – režija Rijad Ljutović, JU Centar kulture i mladih Općine Centar Sarajevo, Sarajevo, BiH
- „Taksimetar“ – režija Moamer Kasumović, „Drama teatar“ Sarajevo, Sarajevo, BiH
- „Sudar“ – režija Peđa Gvozdić, Dom kulture Kristalna kocka vedrine – Gradsko kazalište Sisak, Sisak, Hrvatska
- „NAJBOLJI' sat i kusur“- režija Peđa Bajović, Komedija s nogu/Aetas, Zagreb, Hrvatska
- „Velika zvjerka“ – režija Slavica Knežević, Kazalište Planet Art, Zagreb, Hrvatska
- „Dobar, loš, mrtav“- režija Ivan Planinić, Kazališna družina KUFER (koprodukcija s KunstTeatrom), Zagreb, Hrvatska
- „Ljudi za mašinom“ – režija Slobodan Branković, Udruženje “Inscenacija“, Novi Sad, Srbija
- „Žena koja je skuvala svog muža“ – režija kolektivna, NVO „Korifej teatar“, Kolašin , Crna Gora
- „Lice“ – režija Zoran Rakočević, Centar za kulturu Berane, Berane, Crna Gora
- „10 pjesama koje su označile kraj mog ljubavnog života“ – režija Ivan Ožegović, Bjelovarsko kazalište, Bjelovar, Hrvatska
- „Koferče“ – režija Olja Djordjević, Opera i theatre Madlenianum, Beograd, Srbija
- “Opet plače, al sad od sreće“ – režija Ivica Klemenc, Narodno pozorište Užice, Užice, Srbija
- „39 stepenika“ – režija Igor Pavlović, Pozorište mladih Novi Sad, Novi Sad, Srbija
- „Ožalošćena porodica“ – režija Jagoš Marković, Narodno pozorište Beograd, Beograd, Srbija
Zbog otežanih uslova rada u pandemiji, i neizvjesnosti promjena zakona o prelasku granica tokom pandemije, selekcija je potom ograničena na predstave iz Bosne i Hercegovine. Detaljnije o tome piše u izvještaju Emira Spahića, dipl. glumca i selektora 17. izdanja Međunarodnog festivala komedije “Mostarska liska”:
“Zbog nastale situacije vezane za pandemiju te ograničavajućih faktora koji su proizašli iz iste, selekcija za festival svedena je na domaću, bosanskohercegovačku, produkciju. Sam moto festivala je u situaciji pandemije, nažalost, dobio još jasniji značaj.
Mostarska liska 2020, iako prividno gubi epitet međunarodnog festivala, sigurno neće izgubiti na umjetničkom kvalitetu i značaju.
U vanrednim okolnostima imamo priliku detaljnije ostvariti uvid u rad i tendencije bosanskohercegovačkih pozorišnih kuča, sa akcentom na predstave s komediografskom odrednicom, te na taj način napraviti rekapitulaciju prethodne bh. pozorišne sezone.”
Festival, prvobitno planiran za april 2020. godine, pomjeren je za septembar 2020. godine, zbog pandemije. Selektovane predstave odigrane su prema sljedećem programu:
Petak, 25. septembra, u 20:00h
Narodno pozorište Sarajevo
“Fistik ili san o suncu, mjesecu i još nekim sitnicama”
aut. Almir Imširević
rež. Admir Glamočak
Subota, 26. septembra 2020. godine, u 20:00h
Gradsko pozorište Jazavac
“Istina”
aut. Florian Zeler
rež. Željko Stjepanović
Nedjelja, 27. septembra 2020. godine, u 20:00h
Narodno pozorište u Mostaru, Hrvatsko narodno kazalište
i Studio za izvedbene umjetnosti
“Identitluk”
po motivima djela Amina Maaloufa
aut. Ansambl predstave i Tanja Miletić Oručević
rež. Tanja Miletić Oručević
Ponedjeljak, 28. septembra 2020. godine, u 20:00h
Narodno pozorište Tuzla
“Putovanje”
aut. Vahid Kolopić
rež. Midhat Kušljugić
Utorak, 29. septembra 2020. godine, u 20:00h
Kamerni teatar 55
“Sjećaš li se Dolly Bell?”
aut. Abdulah Sidran
rež. Kokan Mladenović
Posljednju večer Festivala, u srijedu, 30. septembra 2020. godine, u čast nagrađenih, odigrana je predstava „Čorba od kanarinca“ autora Miloša Radovića, u režiji Riada Ljutovića, nastala u produkciji JU Centar kulture i mladih Općine Centar Sarajevo.
Odluke stručnog žirija
Stručni žiri 2020. godine je radio u sastavu: glumac i predsjednik žirija Dragan Jovičić, režiser i član žirija Ivan Lemo i akademski slikar, nekadašnji direktor NP Mostar, član žirija Salko Pezo.
Velika liska, Grand Prix Festivala, nagrada za najbolju predstavu u cjelini, dodjeljena je predstavi „Identitluk“ prema zbirci eseja Amina Maaloufa “U ime identiteta”, u režiji Tanje Miletić Oručević, nastala u koprodukciji Narodnog pozorišta Mostar, Hrvatskog narodnog kazališta Mostar i Studija za izvedbene umjetnosti iz Mostara. Za predstavu koja svojim dobro primjenjenim društveno političkim aktualitetom, vještim dramaturškim transponiranjem zbirke eseja i zbrke života u punokrvnu dramu te nadasve ujednačenom glumačkom igrom, nadlijeće i nadilazi identitetske nesporazume te potiče na nove rakurse analitičkog pogleda na identitetske maske i njihove jezične, svjetonazorske i psihopatološke manifestacije.
Velika liska/plaketa Ahmet Obradović, nagrada za najbolju režiju dodjeljena je Kokanu Mladenoviću za režiju predstave „Sjećaš li se Doli Bel“ Abdulaha Sidrana, nastala u produkciji Kamernog teatra 55 iz Sarajeva. Za predstavu koja donosi svima nama poznatu priču “Sjećaš li se Doli Bel” na dramaturški osvježen i obogaćen te režijski savremen način trgajući već u prvim taktovima ove veličanstvene predstave okove očekivanja i usporedbi sa istoimenim filmskim klasikom.
Velika liska za najbolju glumicu Festivala dodjeljena je Ajli Hamzić. Uloga Safete Hadžavdić u predstavi „Identitluk“ Ajle Hamzić nije slučaj u kojem glumica više ili manje reproduktivno odigra ono što joj pisac napiše, a režiser usmjeri. Glumačke kreacije u ovoj autorskoj predstavi, pa tako i kreacija Ajle Hamzić, su kompleksno dramaturško, semantičko, kulturološko i ideološko koautorstvo koje nadilazi uobičajene glumačke zadatke. Iako je u pitanju predstava kolektivno izbalansirane suigre cijelog ansambla, ipak je Ajla u svojim scenama sa velikim emotivnim ulogom dala predstavi i mračnije akorde koji su bili savršeno odmjereni njezinim unutrašnjim psihoemotivnim uhom. Predstava je nastala u koprodukciji Narodnog pozorišta Mostar, Hrvatskog narodnog kazališta Mostar i Studija za izvedbene umjetnosti iz Mostara.
Velika liska za najboljeg glumca Festivala dodjeljena je Emiru Hadžihafizbegoviću. Jedan od najvećih regionalnih glumaca u predstavi „Sjećaš li se Doli Bel“ Kamernog teatra 55 još jednom je pokazao i dokazao svu raskoš svoga talenta. Prodornog glasovnog i emorivnog pianissima sa veličanstvenim cressendima do gromoglasnih replika, utjelovio je Mahmuta Zolja, ideologiziranu individuu patrijarhalne impostacije i depatetiziranog emotivnog naboja.
Specijalna nagrada – Velika liska za nadahnutu i energičnu igru Stručni žiri je dodijelio glumcu Davoru Goluboviću. Za ulogu Dine Zolja koju je impresivno i inteligentno iznio, po svom epskom i emotivnom rasponu i težini, slobodno možemo nazvati balkanskim Hamletom. Stvarajući klasični dramski luk svoje uloge u dinmici seksualnog i svjetonazorskog sazrijevanja, ovaj energični mladi glumac na pragu svoje glumačke zrelosti, demostrirao je svu silu zanata, ali i ponizne službe kolektivnoj kvaliteti igre i pisanoj riječi velikog pisca.
Specijalna nagrada – Velika liska za scenografiju dodjeljena je Adisi Vatreš Selimović za scenografiju predstave „Sjećaš li se Doli Bel“ Abdulaha Sidrana, u režiji Kokana Mladenovića, nastala u produkciji Kamernog teatra 55 iz Sarajeva. Ova praktična i poetična scenografija Adise Vatreš Selimović pokazuje koliko je važno da estetsko i funkcionalno oblikovanje prostora za igru daje inscenaciji njezinu dramaturšku esenciju. Kovčezi i koferi postajali su krovovi, kreveti, zgrade i kavezi te skupa sa glumcima u vehementmom mizanscenu letjeli su kroz prostor i vrijeme, i fizički i metafizički. Jednostavnim dekorom scena je bila i puna i prazna, i lirski suptilna i epski velebna.
Žiri medija
Veliku lisku – nagradu za najbolju predstavu Žiri medija je jednoglasnom odlukom dodijelio predstavi „Sjećaš li se Doli Bel“ Abdulaha Sidrana, u režiji Kokana Mladenovića, nastala u produkciji Kamernog teatra 55 iz Sarajeva. Zbog dinamične kolektivne dramske igre i redateljskog pristupa, koji nas je 2 sata držao budnima i koncentrisanima na radnju. Žiri medija 2020. godine je radio u sastavu: Meliha Smajkić, novinarka Dnevnog avaza, zatim Cvita Kusić, novinarka/urednica Federalne novinske agencije FENA i Rosanda Zovko, novinarka u Redakciji za kulturu Federalne televizije.
Naš dugogodišnji medijski partner Dnevni avaz, kao i proteklih godina, uručio je specijalnu nagradu „Avazov zmaj“ predstavi „Sjećaš li se Doli Bel“ Abdulaha Sidrana, u režiji Kokana Mladenovića, nastala u produkciji Kamernog teatra 55 iz Sarajeva, koja je prema izboru redakcije Dnevnog avaza ocijenjena kao najbolja predstava ovogodišnjeg Festivala.
Žiri publike
Publika je, također, imala priliku odlučiti koja je to najbolja predstava po njihovom izboru. Glasanjem na poleđini karata svako veče, najbolja predstava po odluci publike, je predstava „Sjećaš li se Doli Bel“ Abdulaha Sidrana, u režiji Kokana Mladenovića, nastala u produkciji Kamernog teatra 55 iz Sarajeva, sa prosječnom ocjenom 9,88.
Žiri publike radio je u sastavu: advokatica Nada Dalipagić, direktorica IV Osnovne škole Mostar Seada Kuštrić i studentica Univerziteta “Džemal Bijedić” Mostar Šejla Mašić.
17. izdanje Međunarodnog festivala komedije “Mostarska liska” 2020. godine u cjelosti je bilo posvećeno Mirsadu Eleziju, preminulom glumcu, višegodišnjem članu ansambla Narodnog pozorišta u Mostaru.
Za učešće na 16. izdanju Međunarodnog festivala komedije “Mostarska liska”, prijavilo se 46 predstava, iz Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Srbije, Slovenije, i Makedonije.
- Kazalište KNAP Zagreb , Hrvatska – Ephraim Kishon „Kod kuće je najgore“ , režija Boris Kovačević
- Umjetnicka organizacija "KEREKESH TEATAR", Varaždin, Hrvatska – Ljubomir Kerekeš „Pokopaj me nježno“, režija Ljubomir Kerekeš
- Satiričko kazalište Kerempuh Zagreb, Hrvatska – Bobo Jelčić „Govori glasnije!“, režija Bobo Jelčić
- Knjaževsko-srpski teatra, Kragujevac, Srbija – Mark Kamoleti „Boing, boing“, režija Nenad Gvozdenović
- Narodno pozorište RS, Banja Luka, BiH – Željko Stjepanović „Naši dani“ , režija Jug Radivojević
- Gradsko pozorište Jazavac, Banja Luka, BiH – Goran Vojnović „Taximetar“, režija Slobodan Perišić
- Gradsko pozorište Jazavac, Banja Luka, BiH – Autorski projekat „Pita li iko kako je meni“, režija Stojan Matavulj
- Slovensko narodno gledališče, Nova Gorica, Slovenija – Jure Karas „Realisti“, režija Tijana Zinajić
- Teatar Rugantino, Zagreb, Hrvatska – Aleksandar Galin „Sirena i Viktorija“, režija Filip Grinvald
- FaVI teatar, Beaograd, Srbija – Miroljub Nedović Riki „Boje šteka“, režija Slavenko Saletović
- Narodno pozorište Niš, Niš, Srbija – Dušan Kovačević „Limunacija“, režija Nebojša Bradić
- Eksperimentalna scena TEATAR 303, Kotor, Montenegro – Dragan Buzdovan “Hotel Promaja”, režija Dragan Buzdovan
- Bosansko narodno pozorište Zenica, Zenica, BiH – Hasan Džafić & Lajla Kaikčija & Grupa autora “Gluha svadba”, režija Lajla Kaikčija
- OXYGEN PRODUCTION, Sarajevo, BiH – Branislav Nušić „Narodni poslanik“, režija Alen Muratović
- Pozorište Boško Buha, Beograd, Srbija – Dario Fo “Pošteni provalnik” , režija Milan Karadžić
- Hravatsko narodno kazalište u Šibeniku i Gradsko dramsko kazalište “Gavella” Zagreb, Hrvatska-Ivo i Vinko Brešan “ Kako je počeo rat na mom otoku”, režija Dražen Ferenčina
- Pučko otvoreno učilište Velika Gorica, Gradsko kazalište – Scena „Gorica“, Velika Gorica, Hrvatska – Kristina Kegljen „Zov divljine“, režija Lea Anastazija Fleger
- Srpsko narodno pozorište, Novi Sad, Srbija – Erlend Lu „Dopler“, Aleksandar Popovski
- Hrvatsko narodno kazalište u Osjeku, Osijek, Hrvatska – Jean Claude Danaud „Ručni rad“ , režija Ivan Leo Lemo
- Narodno pozorište „Sterija“, Vršac, Srbija – Ivan M. Lalić „Heroj nacije“, režija Predrag Stojmenović
- JU Nikšićko pozorište, Nikšić, Crna Gora – Anja Đorđević „Crna kutija“, režija Goran Bulajić
- Hrvatsko narodno kazalište u Mostaru, Mostar, BiH – Woody Allen „Sviraj to ponovo, Sam“, režija Mario Kovač
- Prvo prigradsko pozorište – Plus teatar Lazarevac, Lazarevac, Srbija – Milica Piletić, Jovan Grujić „Živi su, nije smešno“ , režija Jovan Grujić
- Jugoslovensko dramsko pozorište, Beograd, Srbija – Rajner Verner Fasbinder, Mihael Fengler „Zašto je poludio gospodin R“, režija Bobo Jelčić
- „ITAKA“ Beograd, Srbija – Marej Šizgal „Ljubav? Ma, važi!“, režija Jovan Ljubenović
- Presek Dijagonala, Beograd, Srbija – Karlo Goldoni „Ribarske svađe“, režija Ansambl predstave
- Presek Dijagonala, Beograd, Srbija – Antonio Amuri „Brak mrak“, režija Tea Puharić
- Kazalište Planet Art, Zagreb, Hrvatska – Juan Mayorga „Ljubavna pisma Staljinu“ režija Saša Broz
- Kazalište Planet Art, Zagreb, Hrvatska - Juan Mayorga „Velika zvjerka“, režija Slavica Knežević
- Narodno pozorište Sombor, Sombor, Srbija – Autorski projekat Kokana Mladenovića po motivima drame Radoslava Zlatana Dorića „Kad bi Sombor bio Holivud“, režija Kokan Mladenović
- Pozorište mladih Sarajevo, Sarajevo, BiH – Matthieu Delaporte & Alexandre da La Patelliere „Ime“, režija Admir Glamočak
- Ustanova kulture Vuk Stefanović Karadžić – Nikolaj Koljada „Šuplji kamen“, režija Tatjana Mandić Rigonat
- Opera i teatar Madlenianum, Beograd, Srbija – Jelena Paligorić Sinkević „DOLCE VITA“, režija Jug Đorđević
- JU Gradsko pozorište Podgorica, Podgorica, Crna Gora – Boris Liješević „Čuvari tvog poštenja“, režija Boris Liješević
- JU „Gradsko pozorište“ Podgorica, Podgorica, Crna Gora – Tena Štivičević „Pepeljugino maslo“, režija Alisa Stojanović
- Narodno pozorište Beograd, Beograd, Srbija – Dušan Kovačević „Balkanski špijun“ režija Tatjana Mandić Rigonat
- JU Pozorište „Bora Stanković“, Vranje, Srbija – Sonja Bogdanović „Stanojlo među ženama“, režija Spasoje Ž Milovanović
- Novosadski Novi Teatar, Novi Sad, Srbija – Bogoljub Krajnov „Ženidba na čardaku“, režija ragan Ostojić
- Kazališna grupa de facto (umjetnička organizacija), Zagreb, Hrvatska – Saša Božić „Born to Please“, režija Saša Božić
- Umjetnička organizacija Kazališna družina „Smješko“, Zagreb, Hrvatska – Frana Marija Vranković „Kakva majka, takva kći“, režija Jasmin Novljaković
- Beogradsko dramsko pozorište, Beograd, Srbija – Živojin Pavlović „Raslo mi je badem drvo“, režija Milena Pavlović
- Srpsko narodno pozorište, Novi Sad, Srbija – Tijana Grumić „Najusamljeniji kit na svetu“, režija Zijah Sokolović
- Dom kulture Kristalna kocka vedrine, Gradsko kazalište Sisak, Sisak, Hrvatska – Angelo Beolco Ruzzente „Mušica“, režija Silvije Vadla
- Kazališna gupa de facto, Zagreb, Hrvatska – Saša Božić u saradnji sa izvođačima ... „Bolji život“, režija Saša Božić
- MoniCart ( trupa iz Beograda, agencija u Novom Sadu), Novi Sad , Srbija - Slavica Ljujić „Otkačene“, režija Monika Romić
- MoniCart ( trupa iz Beograda, agencija u Novom Sadu), Novi Sad , Srbija - Vladimir Đurđević „Život je loto“, režija Bojana Lazić
Za učešće na 15. izdanju Međunarodnog festivala komedije “Mostarska liska”, prijavilo se 46 predstava, iz Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Srbije, Slovenije, i Makedonije.